dilluns, 5 de novembre del 2018

EL PIANO ENAMORAT (3a PART)


LA POR.

La solitud d'aquell lloc es va veure trencada per aquella presència. Era una figura transparent, etèria. Semblava no caminar, suspesa a escassos centímetres del terra. Tot i això, avançava cap aquell piano.

El mitja cua va tenir un ensurt.

La peluda va córrer immediatament, tan ràpid com li permetien les vuit potes que l'aferraven a la corda del do menor. Allà, en aquell forat de l'estructura de fusta, hi trobaria un espai, prou segur, on amagar-se.

¿Què passava? Tant de temps, de silenci i solitud! Qui gosava trencar aquell estat?



La noia havia estat presa per aquells soldats. Potser no els agradava la melodia que estava tocant en aquell moment.
Els plors silenciosos, lliscant galtes avall, semblaven altres melodies que es confonien amb queixes i plors d'altra gent.

Aquell camió en el qual l'havien fet pujar, hi feia fred. Ella tenia fred. Un fred de por. On se l'emportaven? Potser aniria al lloc on, dies abans, havien portat als seus pares?

Sentia la fresa i la por de la soledat sense els seus. La fresa i la por d'aquella arma del soldat, que restava a escassos centímetres del seu cap. El mirava.

Ell estava espantat. Potser tan espantat com ho estava ella. Estirà la mà i agafà la del noi. El soldat es va sorprendre, desfent-se'n.

Aquella cria! No feia més que plorar i mirar-lo, callada. Va moure l'arma que va tornar a apuntar aquell cap, just al costat d'aquella trena rossa. No semblava jueva.

El gest dubitatiu del soldat va creuar la seva fisonomia. Era un bon noi. Segur que, potser, a casa seva també tocava el piano.

Gorka Bas®. 2018.